CARE+ Garantie en service

Al onze meubelen worden met liefde en aandacht voor jou gemaakt en gaan bij normaal gebruik jarenlang mee. Wij staan garant voor een hoge kwaliteit en leveren onze meubelen met een standaard Europese garantietermijn van 2 jaar. Deze kun je voor zitmeubelen uitbreiden met de aanvullende CARE+ garantieservice, zodat je zelfs 7 jaar zorgeloos geniet van je nieuwe aankopen. Op deze pagina lees je alle voorwaarden die aan deze garantieservice verbonden zijn. Zo weet jij precies waar je aan toe bent en wanneer je een beroep op de CARE+ service kunt doen.

ALGEMENE VOORWAARDEN

  • De CARE+ garantieservice is alleen van toepassing op zitmeubelen.
  • Jij verzorgt de meubels volgens de instructies die in het productpaspoort zijn vermeld.
  • Uitgesloten van garantie zijn productspecifieke eigenschappen en gebruikssporen, zoals het inzakken en/of inklinken van het schuim en/of de vullingen. Ook normale veroudering en/of wijziging van vorm of uiterlijk door het dagelijks gebruik, de invloed van (zon)licht of de luchtvochtigheid vallen niet onder de garantie.
  • Jij gebruikt de meubelen alleen privé. Meubelen die projectmatig en/of voor commerciële doeleinden gebruikt worden, zijn uitgesloten. Dat geldt ook voor gebruik van de meubelen in een wachtruimte of showroom!
  • Matrassen van slaapbanken vallen niet onder het CARE+ garantiepakket. De zitplaatsen van een slaapbank zijn wel verzekerd.
  • Ongeoorloofd gebruik valt naar alle redelijkheid niet onder de garantie.
  • Ook schade die door transport is ontstaan en schade die jijzelf of andere monteurs dan onze eigen servicemonteurs hebben veroorzaakt, zijn uitgesloten van onze CARE+ garantie.
  • Zaken die onder gangbare verzekeringen vallen (lees: opstal, inboedel of aansprakelijkheid) zullen daar eerst moeten worden gemeld. Voorbeelden hiervan zijn inbraak en/of diefstal, roof, vandalisme, brand, storm en hagel.
  • Jij woont in de Benelux, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland en gebruikt daar ook de meubelen.
  • Enkele eilanden vallen niet binnen de CARE+ garantie gebieden. Deze uitzonderingsgebieden zijn: ABC-eilanden (Aruba, Bonaire, Curaçao), eilanden bij Normandië, eilanden bij Bretagne, eilanden bij Loire, eilanden bij Nieuw Antigua, eilanden in het binnenmeer van Golf van Morbihan, eilanden in de Middellandse Zee bij Italië en Frankrijk behalve Corsica, SSS-eilanden (Sint Eustatius, Sint Maarten en Saba), DOMTOM (Frans-Guinea, Guadeloupe, Martinique, Mayotte en Réunion), COM (Saint-Martin, Saint-Barthélemy, Saint-Pierre en Miquelon), en de TAAF-eilanden (Nieuw-Amsterdam, Saint-Paul, Crozeteilanden, Kreguelen, Adélieland en verspreide eilanden in de Indische Oceaan).
  • Voor de overige eilanden kan er sprake zijn van een toeslag bij iedere serviceaanvraag en/of een overschrijding van de afgesproken 10 dagen waarin professionele hulp aan huis kan worden gegeven. De hoogte van deze toeslag kan per individuele klacht anders zijn. Deze eilanden zijn: de Nederlandse Waddeneilanden (Schiermonnikoog, Texel, Ameland, Terschelling, Vlieland) en het Franse eiland Corsica.
  • Wil je een beroep doen op de vlekkenservice, dan dien je de vlek uiterlijk binnen 3 dagen na het ontstaan te melden bij het servicecenter. Het directe telefoonnummer van ons servicecenter vind je terug op het CARE+ garantiecertificaat dat je per e-mail ontvangen hebt.
  • Reparaties die buiten de standaardgarantie of de CARE+ garantieservice vallen, kunnen wellicht toch gerepareerd worden tegen kostprijs. Dit kun je afstemmen met het Customer Care team.
  • Jouw garantie is niet overdraagbaar op andere personen en is strikt persoonlijk.

STANDAARDGARANTIE

Wij onderscheiden binnen ons assortiment 3 productgroepen:

  • banken en fauteuils,
  • stoelen en
  • houten meubelen.

Net als voor elk ander product geldt voor al deze meubelen de standaard Europese garantietermijn van 2 jaar. Hiermee ben je altijd verzekerd van onze basisservice. Daarnaast verlenen wij op de houten constructie van banken en fauteuils nog 3 jaar extra garantie bovenop de Europese garantietermijn, dus 5 jaar garantie in totaal.

7 JAAR CARE+ GARANTIESERVICE

Naast de standaard Europese garantie van 2 jaar, kun je op onze zitmeubelen direct bij aankoop het CARE+ garantieplan afsluiten. Daarmee verleng je de standaardgarantie vanaf de aankoopdatum met 5 jaar naar een totaal van 7 jaar én je hebt 7 jaar lang recht op onze vlekkenservice.

CARE+ VLEKKENSERVICE

Duurzaamheid staat bij ons hoog in het vaandel. Bij het produceren van onze zitmeubelen gebruiken we daarom alleen stoffen en ledersoorten van de hoogste kwaliteit. Het is echter onmogelijk om materialen 100% vlekafstotend te maken. Daardoor is er altijd de kans op een moeilijk verwijderbare of blijvende vlek. Onze professionals hebben een eerstehulpcatalogus samengesteld, zodat je direct na het ontstaan van de vlek de nodige maatregelen kunt nemen om erger te voorkomen. Bij het afsluiten van het CARE+ garantieplan ontvang je per e-mail het garantiecertificaat. De eerstehulpcatalogus ontvang je na de levering van je artikelen. Ontstaat een vlek, raadpleeg dan direct deze catalogus om zo de schade te verhelpen of te verminderen. Lukt dit niet of onvoldoende, meld de vlek dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 dagen na het ontstaan van de vlek, bij ons servicecenter. Het telefoonnummer staat op het garantiecertificaat. Bij de melding van een vlek is het belangrijk dat je precies aangeeft waar de vlek op je meubel zit en hoe de vlek is ontstaan. Je ontvangt dan aanvullend advies van ons servicecenter. Lost dat het probleem niet op, dan komt er een professional bij jou thuis. Let op: per ontstaan van een vlek komen wij maximaal 1 keer langs.

Wat valt er wel onder de CARE+ vlekkenservice?

  • Het CARE+ team komt in actie bij vlekken, ontstaan door o.a.:

    • Voedsel of dranken, zoals bijv. babyvoeding, bier, bonbons, boter, karnemelk, cola, koffiemelk, ei, eierlikeur, ijs, ijskoffie, vet, fruithapje, groente, koffie, cacao, kauwgom, ketchup, limonade, margarine, jam, noga-crème, vruchtensap, rode wijn, slagroom, chocolade, mosterd, siroop, thee, witte wijn, tomatensaus, mayonaise, remoulade.
    • Verf- en kleefstoffen, zoals bijv. kleurpotloden, verf, viltstift, lijm, klei, uitwasbare inkt en waterverf.
    • Cosmetische en reinigingsproducten, zoals bijv. nagellak, lippenstift, tandpasta en zinkzalf.
    • Overige oorzaken, zoals bijv. as, potlood, bloed, modder, gras, hars, kaarsvet, metaalgruis, olie, roest, roet, schoenpoets.
    • Een spijkerbroek die kleur afgeeft.
    • Alle menselijke en dierlijke afscheiding, zoals bijv. braaksel, ontlasting, urine, zweet en huidvet.

Wat valt er niet of beperkt onder de CARE+ vlekkenservice?

  • Voor een microvezelstof met lederlook of kunstleder (Moreno, Tatra) is de vlekkenservice slechts 3 jaar geldig.
  • Op open leder, leder met waslaag en geschuurd en/of geolied leder is de service beperkt tot alleen vlekken die zijn ontstaan door voedsel en drank.
  • Verkleuring van de bekleding door direct zonlicht.
  • Vlekken door de inwerking van chemicaliën.
  • Vlekken die te laat, dat wil zeggen later dan 3 dagen na het ontstaan, bij het servicecenter worden gemeld.

CARE+ BEKLEDINGS- & CONSTRUCTIESERVICE

Soms gaat er iets mis met de bekleding, de vering of er zit een fout in de constructie. Ook dat valt onder het CARE+ plan. Wij herstellen dit voor je en gebruiken daarbij, voor zover mogelijk, alleen originele onderdelen.

Wat valt er onder de CARE+ bekledings- en constructieservice?

In onderstaande gevallen komt onze specialist bij jou thuis om jouw klacht professioneel en kosteloos te verhelpen:

  • FRAME
    • Repareren en/of versterken van houten regels (m.b.v. bijv. verlijming, schroeven of aanbrengen van hoekbeugels);
    • Evt. vervanging van houten regels of spaanplaten;
    • Frame met vilt afdekken;
    • Herstellen van losse verbindingen;
    • Extra koppelstukken monteren;
    • Maatverschillen en/of maatafwijkingen (binnen de tolerantie) passend maken;
    • Gepiep, gekraak en/of andere ongewenste geluiden oplossen.
  • STOFFERING
    • Binnenvering (exclusief matrassen) opvullen, respectievelijk repareren;
    • Singelbanden opspannen, dan wel vervangen;
    • Veerlatten, nosaghouders en/of nosagveren vernieuwen;
    • Zitkussens of rugkussens met polyether opvullen (modelgebonden eigenschappen zijn hiervan uitgesloten, evenals het dunner en zachter worden van kussens door veroudering bij normaal gebruik);
    • Bijvullen van losse kussens (modelgebonden eigenschappen zijn hiervan uitgesloten, evenals het dunner en zachter worden van kussens door veroudering bij normaal gebruik);
    • Afdeklaag of vulling egaliseren en fatsoeneren;
    • Vlieslaag/dacronlaag egaliseren;
    • Stiksels herstellen
    • Polyethervullingen vervangen of opnieuw bevestigen;
    • Polyether lijmverbindingen vernieuwen.
  • MECHANISMEN
    • Uitlijnen, afstellen, verplaatsen, fixeren of juist losmaken van (niet substantieel beschadigde) mechanische functieonderdelen;
    • Beoordelen en testen van elektrische onderdelen, stekkerverbindingen;
    • Raster-/kantelmechanisme vervangen;
    • Motoren/schakelkasten/kabels/handbediening vervangen.
  • BEKLEDING
    • Oppervlakteschade herstellen d.m.v. Smart Repair (krassen, schuurplekken en (brand)gaten tot ø 1,5 cm groot);
    • Opspannen dan wel opvullen bij overmatige rimpel- of plooivorming van de bekleding (indien mogelijk). Onthoud hierbij wel dat plooivorming in sommige gevallen bij de charme en de uitstraling van het zitmeubel hoort of typisch is aan de gekozen bekleding. Plooivorming is dan ook niet helemaal uit te sluiten;
    • Open naden stikken (tot ca. 20 cm);
    • Bekleding/stoffering fatsoeneren/egaliseren;
    • Knopen (her)bevestigen;
    • Pilling verwijderen (éénmalig, omdat dit een onvermijdelijke stofeigenschap is en kans op herhaling bestaat. In sommige gevallen volstaat het opsturen van een pillingapparaat en hoeft de specialist geen huisbezoek af te leggen. Dit wordt door het servicecenter beoordeeld.)
    • Trekkoorden/trekstroken bevestigen;
    • Onderdoek/voeringstof vernieuwen;

Let op!

Na reparaties, behandelingen of vervangingen zijn kleurverschillen soms onvermijdelijk. De oorspronkelijke kleuren kunnen namelijk veranderen onder invloed van (direct) (zon)licht en door het gebruik.

Wat gebeurt er als herstel niet mogelijk is?

  • Het uitgangspunt van het Care+ plan is om ervoor te zorgen dat jouw meubel zo lang mogelijk in zijn beste staat blijft. Onze technici zullen er alles aan doen om dat te bereiken. Mocht zich toch een probleem voordoen, dan geldt ons driestappenplan:

    1. Je raadpleegt zelf direct de eerstehulpcatalogus en volgt de aanwijzingen daarin op
    2. Helpt dit niet dan bel je binnen 3 dagen ons servicecenter en volgt de aanwijzingen op
    3. Helpt dit niet, dan komt een professional langs om het probleem bij jou thuis op te lossen

    Soms is herstel tot een (zo goed als) ”nieuw”-staat niet meer mogelijk. In deze gevallen kan er in overleg en tegen een gereduceerd tarief voor volledige vervanging van het meubel worden gekozen. Bij vervanging door een zelfde of vergelijkbaar meubel, kan het zijn dat jij een deel van de kosten van het nieuwe meubel zelf moet betalen. De hoogte van deze eventuele bijbetaling hangt af van meerdere factoren, zoals het aantal jaren dat het beschadigde artikel in gebruik is geweest, of het nieuw gekozen artikel gelijkwaardig is aan het oorspronkelijke artikel, of je extra opties gekozen hebt, etc. Bij de berekening wordt sowieso rekening gehouden met de wettelijke afschrijving volgens het conformiteitsbeginsel. Hierbij hanteren wij volgende regel:

    • Aanschafsprijs per meubelstuk is lager dan € 250,- : Afschrijving van 5 jaar.
    • Aanschafsprijs per meubelstuk is hoger dan € 250,- : Afschrijving van 10 jaar.

    Het kan ook zijn dat een onderdeel of de bekleding van je oorspronkelijke aankoop niet meer leverbaar is. In dat geval zal er altijd in overleg naar een passende oplossing gezocht worden, waarbij in de eventuele meerkosten rekening gehouden wordt met het aantal jaren dat het meubel in gebruik is.